22. februar 2013

Vinterferie

Det føles litt rart å si at vi har vinterferie, ettersom det er noe jeg forbinder med grunnskole og videregående. På universitetet var vi kanskje så heldige at vi fikk et par lesedager, men på høyskole har vi tydeligvis vinterferie! Så da var det ikke noe annet å gjøre enn å reise hjem til Kirkenes. Trude reiste hjem til en uke jobb, Lise reiste hjem med selskap av en forkjølelse som fikk henne til å høres ut som en utrøkt kolspasient. Heldigvis er den på vei til å gi seg, så hun har fortsatt mulighet til å kose seg litt i ferien.

Alltid like godt å komme hjem 

Idag er riktignok siste dag av selve ferieuken, nå står helgen og påfølgende skoleuke for tur. Lise blir her til søndag, jeg drar hjem allerede i morgen. Må si jeg er mer eller mindre spent på hjemkomsten, ettersom jeg nettopp fikk en telefon om at de som pusser opp blokken vår måtte inn på rommet mitt for å se på pipa.. som er gjemt bak veggen. Så det blir riktig så gøy å komme hjem for å finne ut hva de har gjort der!

Nå står en aldri så liten (heller lang) gåtur fpå planen, må nyte det fine været før jeg drar på min siste arbeidsvakt for denne gang, ikke minst før jeg drar tilbake til storbyen :) Hadde egentlig tenkt til å ta dra ut på ski, men føret har endret seg, og jeg er alene hjemme og helt grønn på dette med skismurning, så det får vente til påska. Jeg tok skiene ut på en liten testrunde for første gang på over et år tidligere i uken, og jommen kjente jeg det godt i timene etterpå! Men godt var det!


Øverst: fra en gåtur forrige helg
Nederst: fra skituren, helt herlig vær og føre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar