25. november 2012

Julestemning

Som nevnt  har julestemningen inntatt kollektivet for lenge siden, her går det i julemusikk, julefilmer og prat om julemat og -tradisjoner. Jeg tror ikke jeg tar mye feil når jeg sier at samtlige i dette kollektivet er  litt lei av ventingen. Aller helst vil vi bare bli ferdige med eksamener og skolestress, og komme oss hjem. I mellomtiden er vi alle veldig flinke til å fylle dagene med slikt som får tiden til å gå litt raskere; i går dro hele kollektivet på besøk til Isalill, Karen og Arnt-Christian, hvor de arrangerte et meget vellykket juleverksted.


Det var en flittig gjeng som klippet, limte og tegnet. Vi fikk servert pepperkaker og gløgg, tilogmed underholdning! Vertene fremførte en vakker versjon av "Last Christmas" til stor applaus fra gjestene.


Undertegnede bakte, ettersom jeg ikke finnes kreativ når det kommer til håndarbeid. Jeg er forsåvidt ikke noen kløpper når det kommer til bakverk heller, men både serinakaker og havreflarn ble meget godt mottatt og slukt. Jeg er herved klar for den ordentlige julebaksten.


Moro var det, og jeg tror de fleste er enige i at dette bør bli en årlig tradisjon. Vi teller stadig ned til siste eksamen, og påfølgende hjemreise. Dagen idag har gått til skolearbeid (med innslag av cupfinalen, må si vi er skuffet over Tromsø), resten av kvelden skal gå til å få unna julevasken! Vi trenger sårt en lesepause, samt at vi rekker nok ikke å ta noen julevask etter som eksamen nærmer seg og stresset setter inn.


(Kanskje litt tidlig, men en koselig avslutning på blogginnlegget. Lise er litt av en kunster, om jeg må si det selv!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar